juli 31, 2016 emma 1Comment

De uren die je op één plek in het vliegtuig moet zitten, kunnen vermoeiend en saai zijn en vaak kom je behoorlijk duf en stijf uit het toestel. Je wilt natuurlijk niet als een stijve hark aankomen op je vakantiebestemming! Door te rekken en te strekken zal je je niet alleen lekkerder voelen, het kan je helpen tegen stijfheid, tegen dikke voeten en tegen trombose. Werk het onderstaande lijstje af en je zult merken dat de reis minder vermoeiend aanvoelt.

Voeten:

Zet je hielen op de grond. Strek je tenen omhoog, zet vervolgens je tenen weer op de grond en strek je hiel omhoog. Herhaal dit 10 keer!

FullSizeRender1

Enkels:

Draai je voet in de ene richting en vervolgens naar de andere richting. Herhaal dit 15 keer! Tip: ik zou de mooie hakjes uitdoen, haha.

image1222

Knieën:

Til je knie op met de spieren van je bovenbeen. Herhaal dit 30 keer! Vermoeiend!

image2222

Schouders:

Zet je handen op je benen. Draai je schouders in een cirkelvormige beweging. Herhaal dit 5 keer!

image2233

Benen:

Buig iets naar voren. Wikkel je handen rond je knie, en til hem naar je borst . Blijf gedurende 15 seconde zo zitten. Herhaal dit 10 keer! Ja… je moet er wat voor over hebben!

image4232

Rug en armen:

Plaats beide voeten plat op de grond. Buig naar voren, en verplaats je handen naar je benen. Herhaal dit 15 keer! Pfffff…. het lijkt net een echte ‘work-out’.

image5232

Zorg dat je deze oefeningen daadwerkelijk doet. Je bent heus niet de enige die voor schut staat! ? Pas wel op dat je de buren geen stoot voor hun gezicht geeft tijdens het gymnastieken.

One thought on “Flight fitness

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *